11/12/09

SORTIDA EN BTT PEL MONTSENY

El propassat dilluns, en Pau "GPS" Zamora i jo vam decidir anar a pedalar al Montseny. La idea era apropar-nos en tren fins a Sant Celoni i anar pujant, ja veuríem on acabavem. Sortint de Sant Celoni vam anar cap a Campins, d'allà a Gualba i des d'aquí va començar una dura pujada cap a Riells amb atenció a l'últim km i mig de fortes rampes. De Riells fins a la font del Frare ens vam guiar pel mapa i l'orientació del Pau a través de pistes més còmodes i un corriol que es deixava fer.

Imatge de la Font del Frare

Des d'aquí vam agafar la carretera fins a Sant Marçal per iniciar un descens per una pista ample i divertida plena de saltirons que empalmava amb la carretera de Collformic. Vam agafarla de baixada i abans d'arribar a Montseny vam tornar a prendre un GR de pujada per deixar-lo i seguir una pista que portava directament a Collformic, a on vaig arribar justet de forces i vam aprofitar per fer una cola i galetes per agafar forces. Bé, de fet el que necessitava agafar forces era jo. Amb una mica de fred al cos arribavem al Pla de la Calma, per des d'aquí començar una llarga baixada culminada amb un corriol trialero que m'hagués deixat un gran sabor de boca si no fos per una caiguda ja a l'entrada d'Aiguafreda. Només quedava pedalar un parell de quilòmetres per arribar a l'estació de Renfe de St. Martí de Centelles i cap a casa. 77 km i quasi 2.500 metres de desnivell
Imatges del Pla de la Calma en un dia molt clar des d'on es podia veure Montjuic.