26/1/11

L'EROICA 2011

Atenció, dimarts vinent, 1 de febrer, s'obren les inscripcions de la 15ª L'Eroica, mítica marxa que tindrà lloc a Gaiole in Chianti el 2 d'octubre del 2011. Com molts sabreu es tracta d'una marxa per a bicicletes d'època, "bicicletes eroiques", anteriors al 1987 amb manetes de canvi al tub diagonal, pedals amb calapeus i cablejat per fora del quadre i que transcorre per la "strade bianche", recuperant per a la pràctica del ciclisme aquestes pistes de terra blanca. Hi ha 4 recorreguts possibles de 38, 75, 135 i 205 kilòmetres. La mítica ruta o la sencera és la llarga, de 205 kilòmetres, que constitueix un autèntic repta ja que hi ha ramper de grava de fins al 23 % de pendent i la majoria de participants acaben en unes 12 hores. Sense migdiada!
Les inscripcions són obertes des del 1 de febrer al 6 de setembre de 2011 i es posen a disposició 2200 places per italians i 500 per a estrangers, de 15 a 60 anys. No hi ha límit de participants per als majors de 60 anys, potenciant així la participació dels ciclistes vells, que segons la organització, són els autèntics portadors de coneixements i experiència en el món de la bicicleta. El preu és de 30 € per tothom igual. Teniu tots els detall a L'Eroica.
En definitiva, és tota una festa del ciclisme, amb un mercadillo i fira de material vintage el dia anterior... vegeu aquest vídeo que és quasi un documental del que significa L'Eroica.

3 comentaris:

  1. El espíritu de las marchas cicloturistas épicas de estilo retro llega a España de la mano de la Asociación Nacional de Bicicletas Antiguas y Clásicas y CicloClasica.com.

    Una carrera ciclista al más puro estilo clásico en las que podrán participar bicicletas con más de 30 años y los más osados podrán participar recreando el estilo clásico y puro de las primeras carreras que se celebraban en España.

    Moreal nace para acoger a un acontecimiento de prestigio que de a conocer a nuestras regiones, tanto por su patrimonio histórico como por sus excepcionales paisajes, al tiempo que se garantice la preservación de su entorno natural. Las viejos pueblos de España bañados por el sol y sobre todo las antiguas carreteras definen el paisaje único de una carrera excepcional. Es un homenaje a los tiempos épicos del ciclismo, la valoración del esfuerzo y el ambiente de camaradería, atractivos recorridos y una atmósfera auténtica de ambiente retro: maillots vintage, bicicletas con más de 30 años, vehículos clásicos de acompañamiento y especialidades regionales en curso de ser revitalizadas.

    Monreal va a tener lugar el 3 de julio en Monreal del Campo (Teruel). Proximamente toda la información e inscripciones en www.monreal.cc

    ResponElimina
  2. muy interesante...... estaremos atentos de la monreal.

    ResponElimina