3/5/11

NO TUBES+SAPIM+CHRIS KING=WHEELBUILDER.COM

Tinc clar que el Tubless en carretera és el futur, com ho ha estat en muntanya. Aporta les aventatges del tubular, lleuger i aporta comoditat de marxa, però pots reparar les poquíssimes punxades amb una càmera. Poquíssimes punxades per que un minitall amb un vidre es repara amb el líquid i si es punxa, no es perd l'aire de cop, reduint el risc de punxades. Posats a testar-ho, tenia clar que les llantes havien de ser No Tubes, el gran especialista americà i marca que ha aprofundit com ningú en la fabricació de llantes per Tubeless. Amb això clar i buscant per internet les noves llantes de carretera que han tret al mercat, les Alpha 340  vaig ensopegar amb Wheelbuilder.com. No pretenia fer-me unes rodes a mida a Estats Units, però vaig començar a intercanviar e-mails per demanar concell sobre boixes, rais... i vaig quedar absolutament impressionat pel coneixement que tenen sobre el material que ofereixen. Ho saben tot i aconcellen amb arguments clars i contundents de la millor opció per a les necessitats que cadascú tingui. La seva web és molt clara i permet construir virtualment unes rodes i veure quant pesaran i quant costaran. Seguint els seus concells em vaig decidir per 24 rais al davant i 28 al darrera, boixes Chris King R45 i rais Sapim-CX. Molt impressionant el servei, ja que vaig fer la comanda un dilluns i el divendres tenia les rodes a casa. No està malament, tenint en compte que les fan a California!
Hi vaig muntar uns pneumàtics Hutchinson Fusion 3, el pneumàtic més evolucionat de la marca francesa que més ha apostat per Tubeless en carretera. Em va sorprèndre lo facil que es van muntar i lo fàcil que em va ser inflar. Enseguida va talonar, sense ni posar-hi líquid.
Aprofitant que estrenava rodes també vaig decidir canviar tanques i vaig triar les DT Swiss RWS. Tanques molt més segures que les tanques ràpides tradicionals donat que fan un 50% més de par d'apriete.
Tot això està molt be, però què tal en marxa? D'entrada el tubeless es nota molt. Molta sensació de comoditat. Es noten menys els impactes a igual pressió que amb càmera, però es pot anar una mica més desinflat i hi acabes anant. Vas mooolt més còmode i amb més sensació de seguretat.
Les boixes Chris King tenen un procés d'adaptació i no parlo del sorollet que fa el nucli amb 48 punts d'engranatge enlloc dels habituals 18. Parlo del fet de que s'han d'ajustar després de fer un rodatge d'uns 200 km, per que poden agafar una mica de joc lateral. Ajustar-los és sencillíssim i està be per que pots controlar que girin supersuaus, però sense joc.
A part de la comoditat del tubeless i de la suavitat de les boixes, es nota molt que són lleugeres:
Davant: 604 gr. roda + 152 gr. pneumàtic + 44 gr tanca = 800 gr.
Darrera: 740 gr. roda + 152 gr. pneumàtic + 48 gr tanca = 940 gr.
Rodes soles: 1.340 gr.
 

5 comentaris:

  1. Tinc unes rodes molt semblants, també fetes per wheelbuilder.com i n'estic totalment d'acord: servei excepcional i rodes molt bones. El que més impacte al principi es el soroll que fan les boixes de Chris King -- com una vespa enfadada.

    ResponElimina
  2. Ei Fredrik,
    Tenia pendent escriure aquest post però al conèixer-te a Racons de la Conca vaig decidir escriure'l per que sabia que buscaies el bloc!
    Si t'interessa fer alguna cosa amb nosaltres per conèixer-nos, escriu-nos a hunchbacksociety@gmail.com i t'explico amb més detall qui sóm i que fem.
    Preciosa bicicleta, la teva.

    ResponElimina
  3. Hola Joan,
    Encantat de coneixer-vos. T'escriure al email.
    Salutacions.
    Fredrik

    ResponElimina
  4. Hola Joan!
    I el tema aduanes, ports?

    Bona pinta de rodes!!!

    salut!

    ResponElimina