7/3/10

PNEUMÀTICS PER FLANDES


Després de llegir molts ràports sembla que les dues opcions més valorades tothom, tant experimentats cicloturistes com distinguits professionals, per anar a pedalar a les clàssiques del nord, on les carreteres poden estar en mal estat, els adoquins donen incomoditat de marxa i risc de punxades i les males condicions climatològiques poden augmentar molt la sensació de falta de grip dels pneumàtics, són o les Vittoria Open Pavé Evo CG o les Continental Grand Prix 4-Season. Són les dues marques que han dominat els darrer 30 anys el terreny de les clàssiques de primavera.
Les Vittoria són el pneumàtic que ha guanyat més vegades la París-Roubaix. Poca broma!
2007 O’Grady
2006 Cancellara
2004 Backsted
2000 Museeuw
1999 Tafi
1998 Ballerini
1996 Museeuw
1995 Ballerini
1994 Tchmil
1993 Duclos-Lasalle
1992 Duclos-Lasalle
1991 Madiot
1981 Hinault
1980 Moser
1979 Moser
1978 Moser
No es tracta d'un clincher convencional, Vittoria l'anomena un openTubular, per que han seguit la tècnica de construcció d'un tubular però l'han obert per que es pugui muntar amb càmera. Dona una comoditat de marxa similar a la dels tubulars, són de 24, un pèl més gruixudes que les convencionals de 23C, pesen 240 grams incorporen una carcassa de filaments de cotò i kevlar 320 tpi que li dona una elevada resistència a les punxadas alhora que una enorme flexibilitat (comoditat de marxa) amb molt poc pés.

El Continental és un pneumàtic convencional, es pot triar o 23C o 25C o 28C, també fabricat amb na carcassa de alta densitat, 330 tpi, de filaments, en aquest cas de Nylon i incorpora en acabat de Duraskin per protegir-la més contra les punxades, conservant un pes de 220 grams.
Sobre el paper, per als que estem acostumats a anar amb les Continental GP4000, aquestes 4-Season haurien de ser les nostres rodes i a demés, si ens muntem unes 23C ja les podriem utilitzar la resta de l'any.
Però si volem muntar el millor pneumàtic possible, tothom canta excelències de les Vittoria, ja que proporcionen una elevadíssima comoditat de marxa alhora que una elevada resistència a les punxades i incorpora un compost tou que dona molta seguretat de conducció inclús en terreny mullat, fred i amb pavés. Sencillament, tothom diu que la comoditat i el confort de marxa en aquells terrenys és incomparable anant amb les Open Pavé que amb cap altre pneumàtic.

3 comentaris:

  1. collons!!!! ara ames de preocuparme de les meves cames, cul, braços, rampes, agulletes.. etc etc... tambe mhaure de preocupar pels pneumatics!!!
    gran analisis joan!!!

    ResponElimina
  2. Grande Juanito!!!

    A mi m'has convençut!!! Jo pillo unes Vittoria!!

    Gran post!

    ResponElimina
  3. el comando Tarragona ja tenim les Pave fa uns mesos, preparades al garatge.....les vam pillar barates en nonstopciclismo.com, i a mes tenien la "rara" versió tota en negre, sense la banda verda característica....

    ResponElimina