2/9/11

ESCAPADES SORTINT DE RIPOLL

Sense voler-ho, Ripoll s'ha convertit en protagonista de les nostres sortides d'aquesta setmana passada.
Per una banda varem anar a "reconèixer" el recorregut de la Marxa cicloturista "Terra de Comtes" i és preciós. Només 117 km, cosa que s'agraeix per que tornant de vacances costa abordar grans distàncies, però són prou exhigents. Us recomanem que si no feu la marxa aquest diumenge, hi aneu pel vostre compte. El tram inicial, en suau però constant pujada, transcorre per carreteres estretes i molt poc transitades. A partir de La Pobla, ascensió de 21 kilòmetres de La Creueta i baixada de pedalar des de Collada de Tosses fins a Ripoll. El recorregut; Ripoll-Les Lloses-Borredà-Sant Jaume de Frontanyà-Pobla de Lillet-Castellar de N'Hug-Coll de La Creueta-Collada de Tosses-Ribes de Freser-Ripoll.
Amb el bon sabor de boca em vaig decidir a tornar per la zona a fer un coll força desconegut. El Coll de Jou per la bessant Ribes de Freser, amb 5 kilòmetres inicials de bona carretera fins al poble de Bruguera, on comencen 7 kilometres de pista forestal molt ben encimentada, sempre sota el Taga i amb vistes al Puigmal. No confondre amb el Coll de Jou de Solsona. Al descens hi ha algun tram en mal estat.  El recorregut; Ripoll-Ribes de Freser (inici del port)-Bruguera-Coll de Jou-Ogassa-Sant Joan de les Abadesses-Ripoll. Aquesta és una volta curta, només 50 kilòmetres. Hi ha moltes opcions per allargar-la, o fent un bucle pel Coll de Merolla abans d'arribar a Ribes o fer un bucle des de Sant Joan de les Abadesses...
Té l'ample d'un cotxe. No m'en vaig creuar cap!
S'intueix la carretereta, amb Puigmal al fons
Només em vaig creuar aquestes vaques
Vistes de la bessant d'Ogassa i Sant Joan de les Abadesses.

1. Bona descoberta!!
    Aquestes carreteres que s'han anat encimentant els últims anys dónen moltes possibilitats a les bicis de carretera.

Des de Ripoll n'hi ha altra també molt guapa:
    enfilar direcció est cap a Olot per el Coll de Canes, després d'uns 5 kms(+-) de Ripoll, al cap d'un km de trobar el primer pla, i molt abans d'arribar a Vallfogona, hi ha un trencant discret a mà dreta direcció sud, hi ha una carretera estreta de portland que arriba fins a Santa Maria de Besora passant per Llaers. Un cop allà podem baixar cap a Sant Quirze de Besora i enfilar amunt cap al collet de Sant Agustí i cap a Alpens, i encara cap a l'oest fins al trencant a mà dreta que mena cap a les Lloses i Ripoll novament. Tot molt revirat i trencacames. Pocs cotxes i paisatges molt rústics.

Una altra carretera força endimoniada i que està tota asfaltada/emporlanada es la que uneix Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Vidrà, veinat de Siuret, Collfred, tot això pujada. Després baixada fins a sant Privat d'en Bas, a la plana d'Olot.
    També paisatges brutals pel Vidranès i banda nord del Puigsacalm.

2. Ei,

Avui he fet el recorregut Ripoll-Ribes de Freser-Bruguera-Coll de Jou-Ogassa i despres continuant a Camprodon sense baixar a St Joan de les Abadesses.
    Amb molta humetat, boira freda, sol calent, fulles mollades al terra, olor a tardor, ... maravellós.

La pujada al Coll de Jou es dura i llarga però les vistes fan disfrutar. Després la baixada estava en bastant mal estat amb trampes relliscants per tot arreu. El segon tram des de Ogassa a Camprodon estava encara millor, mes obert i variat.