8/7/12

ETAPES BASQUES DE LA TRANSPYR ROAD

Les dues darreres etapes de la Transpyr road han estat una autèntica meravella. Paissatges increibles, carreteres precioses, ports deliciosos... gastronomia, bones gents...
Aquí un resum numèric d'aquestes dues darreres etapes.
Etapa 3: Isaba-Elizondo.
132 km amb 2.292 m de desnivell positiu acumulat amb un pendent màxim de pujada 19% en el setè dels 8 ports.
Etapa 4: Elizondo-Donosti
120 km amb 2.674 m de desnivell positiu acumulat amb un pendent màxim del 20%.
distrubuits en 8 ports.
No em miro mai aquesta variable, però al rescatar les dades m'ha saltat a la vista la velocitat màxima d'ahir. No es que baixessim molt agresius, es que els pendents en algun punt eren descomunals.
Velocitats màximes:
1a etapa 72,3 km/h
2a etapa 77,2 km/h
3a etapa 77,6 km/h
4a etapa 86,2 km/h

Però avui us vull parlar d'un port que em va enamorar. Aztakarri de només 7,8 km i 200 m de desnivell positiu, però a l'acabar l'etapa de divendres vaig pensar que era el port més maco que mai havia fet i encara ho penso, tot i que ahir en varem fer de magnífics com el Castillo del Inglés o Jaizkibel.
Aztakarri comença per un bosc frondos i verd amb un riu a la vora de la carretera i es va obrint fins a quedar envoltat de prats alpins i va transitant per aquest entorn màgic una linia d'asfalt que separa en dos un paisage de somni. Vaig tenir sensacions que només havia trobat fent ports en bicicleta de muntanya fins ara. Avui les fotos són una seqüència de l'ascensió i inici del descens d'aquesta magnífica troballa. Gràcies Transpyr Road!






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada